strona internetowa logo profesjonalne strony internetowe

Co ile przeprojektowywać stronę internetową, aby pozostała nowoczesna?

Od ponad dwóch dekad obserwujemy dynamiczny rozwój internetu, jak pojawiają się nowe technologie, nowe rozwiązania, udogodnienia, aktualizacje, jak ewoluują trendy w projektowaniu UX czy designie. Dynamika tych zmian jest bardzo szybka, nie bez znaczenia pozostaje więc reagowanie na te zmiany. Jest to o tyle istotne, że pewne elementy strony internetowej mogą nie być już obsługiwane przez najnowsze wersje przeglądarki. Co więcej, układ, grafika, działanie strony internetowej czy sposób wyświetlania może przekładać się na wrażenia, jakie taka strona pozostawia a co za tym idzie na decyzje zakupowe podejmowane przez użytkownika.

Jak często odświeżać stronę internetową?

Zakładanie firmy czy otwieranie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z publikacją odpowiedniej strony www. Jeśli jednak firma istnieje już kilka lub kilkanaście lat, czy też strona firmowa powstała stosunkowo dawno to najprawdopodobniej powinniśmy zainteresować się jej przeprojektowaniem. Trudno tu wystosować sztywną regułę określającą czas, po którym zalecane byłoby przeprojektowanie witryny. Jednak dobrą praktyką jest odświeżanie całej strony www co 2-3 lata. W takim okresie trendy technologiczne, kwestie SEO, funkcjonalność czy UX przechodzą już na tyle dużą transformację, że to, co prezentuje strona najpewniej jest już przestarzałe.

Jakich efektów należy oczekiwać po przeprojektowaniu strony www?

przeprojektowanie strony internetowej

Pozostająca w technologicznym czy funkcjonalnym odwrocie strona internetowa wprost będzie przekładać się na finansowe, czy wizerunkowe straty. Odświeżenie witryny ma temu zapobiec. Celem utrzymywania strony www w zgodzie z najnowszymi trendami jest zachowanie (z potencjałem do zwiększania) poziomu sprzedaży, możliwość budowania silniejszej marki, poszerzenie grona klientów, zwiększanie współczynników konwersji, wydłużanie czasu wizyt na stronie, etc.

Grafika to nie wszystko – co jeszcze powinno zostać odświeżone?

Grafika jest zaledwie jednym z elementów, który powinien podlegać odświeżeniu. Jednak co zyskamy posiadając już nowoczesną, zaprojektowaną w myśl najnowszych trendów graficznych strony www, jeśli jej odnalezienie w sieci będzie graniczyło z cudem. Przeprojektowywanie musi więc obejmować także te aspekty, które przekładać się będą na lepszą widoczność witryny w wyszukiwarce. Poprawie podlegać musi prędkość ładowania się strony, konieczna jest analiza treści oraz układu i zawartości podstron. Warto dodać mapę Google do podstrony z danymi kontaktowymi. Weryfikacji powinny też podlegać obszary SEO, czy te związane z doświadczeniem użytkownika. Kwestii, które muszą być brane pod uwagę podczas przeprojektowywania witryny www jest wiele. Konieczne jest zweryfikowanie współczynnika odrzuceń, przeanalizowanie jakości odwiedzin. Odpowiednio przeprowadzona analityka pozwoli ustalić jak poruszają się użytkownicy na stronie www, ile czasu na niej spędzają, czy też, kiedy i z której podstrony rezygnują z dalszej „podróży” po witrynie.

tworzenie sklepów internetowych

Miejmy na uwadze, że dzisiejsi użytkownicy bardzo szybko oceniają jakość strony internetowej i wystarcza im zaledwie kilka sekund, by podjąć decyzję o pozostaniu na niej lub jej porzuceniu. Odświeżenie strony www jawi się więc jako biznesowa konieczność, bez której firma, sklep internetowy czy nawet blog będą notować finansowe straty. Zniechęcony użytkownik to stracony klient, który najpewniej już nigdy do nas nie wróci. Warto więc oddać weryfikację strony www w ręce specjalistów, którzy precyzyjnie określą jakie zmiany są konieczne do wprowadzenia.