Professional Websites and Online Stores. Be visible!
Ładowanie się strony internetowej, a konkretniej prędkość jej ładowania jest jednym z bardzo istotnych wskaźników dla wyznaczania pozycji w wyszukiwarce Google. Gigant z Doliny Krzemowej udostępnił masę narzędzi do tego, by ten wskaźnik mogli weryfikować zarówno programiści, jak i administratorzy.
Szybkość ładowania strony www jest w oczywisty sposób ważna dla użytkowników sieci, ale równie ważne jest to, by roboty Google`a oceniły ją jako zadowalającą. Zauważyć też warto, że profesjonalne strony internetowe, które ładują się szybciej także uzyskują lepsze współczynniki konwersji. Zobaczmy więc jaka jest zależność zachodząca pomiędzy szybkością strony www a jej widocznością w sieci.
Wyniki, jakie udostępnił Google wskazują, że nawet 40% użytkowników sieci opuszcza stronę internetową jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. To ma swoje dalsze konsekwencje, które przejawiać się będą tym, że
frustrujące działanie strony www spowoduje niechęć do ponownego dokonania na niej zakupu nawet wśród 79% internautów. Co więcej, niemal 50% użytkowników wymaga, by profesjonalna strona internetowa ładowała się jeszcze krócej, w 2 sekundy.
Tu znowu swoją rolę do odegrania mają wymienione wyżej 3 sekundy. Jeśli strona ładuje się powyżej tego limitu czasowego, może to już przełożyć się negatywnie na pozycjonowanie strony internetowej. Jednak miejmy na
uwadze fakt, że czynników wpływających na rankingi w wyszukiwarce Google jest bardzo wiele, a prędkość jest zaledwie jednym z nich. Jeśli więc strona nie ładuje się w 3 sekundy, trzeba ten element koniecznie poprawić.
Warto więc skorzystać z odpowiednich narzędzi, które mamy na wyciągnięcie ręki. W sieci do dyspozycji mamy wiele produktów, które są darmowe.
Dlaczego to takie ważne? Wracając do robotów Google`a to odpowiadają one za nieustanne skanowanie internetu. W ten sposób indeksują przeskanowane treści ustalając rankingi w wyszukiwarce. Nawiązując do prędkości to roboty mają ograniczony „budżet indeksowania”, czyli czas który mogą przeznaczyć na każdą ze stron. Wniosek płynie z tego taki, że w przypadku wolno działającej strony www googleboty nie przeskanują każdej podstrony, w konsekwencji treści na niej zawarte nie będą miały wpływu na pozycjonowanie strony internetowej. Te powtarzane jak mantra 3 sekundy są więc absolutną koniecznością, by być pewnym, że tworzony content nie trafi w próżnię.
Jest jeszcze jeden aspekt, o którym należy wspomnieć. Prędkość strony przekłada się na koszt reklam publikowanych w uniwersum Google`a oraz poprawia ich pozycję w stosunku do konkurencji. Parametrem decydującym o tej kwestii jest tzw. Quality Score.
Natomiast najczęstszymi powodami, które wyraźnie wpływają na spowolnione działanie strony będą zbyt duża wielkość obrazów, zbyt duża ilość niepotrzebnego kodu strony www, czy też hosting. Warto więc zweryfikować własną stronę www, by być spokojniejszym o jej widoczność ale także o to, że nie przepalamy budżetów na marketing.
Chciałbyś porozmawiać o stronie internetowej? Masz jakiekolwiek pytania i potrzebujesz uczciwego i profesjonalnego wsparcia?
Zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy na wszystkie pytania i rzetelnie doradzimy w każdej kwestii związanej z zaprojektowaniem strony bądź sklepu internetowego. Naszym priorytetem jest dobranie dla Ciebie odpowiedniej usługi do Twoich potrzeb.