Minimalizm jest w zasadzie wszechobecny. Jest to trend, który jest kontynuowany i funkcjonował już w latach poprzednich. Jego uniwersalny charakter i efektywność jest czymś, co doskonale odnajduje się w przestrzeni stron mobile-first czy RWD (responsive web design). Minimalistyczne formy, content są łatwo przyswajalne, czyste i wydają się zwyczajnie autentyczne. Minimalizm automatycznie buduje także profesjonalne skojarzenia na temat marki, z którą po raz pierwszy styka się użytkownik.
Innymi słowy, fullwidth, czyli położenie pełnoekranowe. To coraz modniejszy trend, który świetnie odnalazł zastosowanie w sklepach online. Po wejściu na sklep z takim układem widzimy obraz rozciągający się na cały
ekran (od lewej do prawej). Taka praktyka tworzenia stron www pozwala na kreatywniejsze podejście do wykorzystania dostępnej przestrzeni. Rozciągnięty układ umożliwia też na użyteczne zagospodarowanie strony,
wprowadzając w ten element np. angażujące interakcje.
Duże rozmiary czcionek są coraz chętniej wykorzystywane i rzeczywiście mogą przykuć uwagę. Tym bardziej jeśli są wspierane przez trafne wizualizacje. Co ciekawe większe rozmiary fontów bywają całkiem często wykorzystywane w nagłówku jako jeden z elementów nawigacji. Jest to styl wpisujący się w minimalistyczne trendy. Pozwala skoncentrować się na najistotniejszych treściach, jest pozbawiony jakichkolwiek rozpraszaczy.
Slajdery już od kilku sezonów są nieco passe, nagłówki ze statycznym tekstem trochę się przejadły, przyszedł więc czas na dodawanie stronom nieco dynamiki za pomocą materiałów video. Stosowane w nagłówkach filmy unowocześniają marki, poprawiając ich wizerunek, wydają się godniejsze zaufania. To ważne z perspektywy zwiększania faktorów konwersji oraz zysków, etc.
Tajemniczo brzmiący trend pojawił się już kilka lat temu. Jednak teraz staje się coraz wyraźniejszy. Brutalizm odwołuje się wprost do nostalgii za tymi czasami, kiedy ze stronami internetowymi stykaliśmy się po raz pierwszy.
To trend stojący w opozycji do uporządkowanego i skalkulowanego nurtu minimalistycznego. Tu liczy się chaos, estetyka w której triumfują krzykliwe kolory i wyrazista typografia.
Trudno o jedno, jedyne źródło, z którego wynikałoby, jakie są panujące obecnie trendy w projektowaniu stron internetowych. To tylko kilka wybranych nurtów przewodnich, które odznaczają swoje piętno na obecnych sposobach projektowania stron www. Tych jest znacznie więcej. Wyraźnie zarysowują się także takie kierunki jak asymetria, galerie w formie karuzeli, paralaksy, widoczne siatki itd.
Chciałbys porozmawiać o stronie internetowej? Masz jakiekolwiek pytania i potrzebujesz uczciwego i profesjonalnego wsparcia?
Zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy na wszystkie pytania i rzetelnie doradzimy w każdej kwestii związanej z zaprojektowaniem strony bądź sklepu internetowego. Naszym priorytetem jest dobranie dla Ciebie odpowiedniej usługi do Twoich potrzeb.
© Copyright 2023 PRO-S Wszystkie prawa zastrzeżone.