strona internetowa logo profesjonalne strony internetowe

Strona internetowa pod Google – jak ją stworzyć?

Z możliwości docierania do nowych grup klientów w wyszukiwarce Google, monetyzowania reklamowych przekazów, z udostępnionych przez potentata narzędzi do analiz korzystają firmy na całym świecie – działy marketingowe wielkich koncernów, firmy MŚP czy mniejsi przedsiębiorcy, etc. Jednak, by móc w ogóle myśleć o prowadzeniu choćby skromnej reklamy w Google niezbędna jest dobrze zaprojektowana strona internetowa pod Google, z myślą o wykorzystaniu możliwości, jakich dostarcza gigant z Doliny Krzemowej.

Projektowanie strony pod SEO – dlaczego to takie ważne?

Praca nad uzyskiwaniem najwyższych współczynników konwersji z różnych źródeł pozyskiwania klientów w sieci musi rozpocząć się jeszcze zanim powstanie strona www. Jednymi z absolutnie najważniejszych przestrzeni, w których znajdują się klienci firmy jest wyszukiwarka Google.

Wydawałoby się, że to oczywiste, ale często pomija się fakt, że sama struktura strony www ma znaczny wpływ na SEO. Strona internetowa musi być więc poprawnie zaprojektowana nie tylko pod kątem wizualnej identyfikacji, to ważne, ale żeby móc pozyskiwać ruch i następnie go monetyzować należy zadbać także o takie aspekty witryny jak struktura strony, jej content, intuicyjność czy funkcjonalność.

strona internetowa tworzenie warszawa

Liczy się proces budowy strony www

strona internetowa projektowanie gdansk

Punktem wyjścia dla całego procesu tworzenia skutecznej strony internetowej są frazy kluczowe, które definiują działalność firmy. Należy więc określić ilość takich fraz oraz ich tematykę. Optymalną praktyką jest stworzenie takiej strony, w której dla każdej z fraz powstanie jedna podstrona, prezentująca część większej oferty. Wówczas algorytm Google bez trudności dopasuje frazy kluczowe do podstrony, co przełoży się na pozycje w SERPach (wynikach wyszukiwania). Użytkownicy też będą mieli ułatwione zadanie odnalezienia tego, czego poszukują. Miejmy na uwadze też fakt, że wyselekcjonowane frazy kluczowe muszą zostać naturalnie zagnieżdżone w treściach, którymi uzupełniona jest strona. To bardzo istotne pod kątem później prowadzonych kampanii SEO.

Poza frazami kluczowymi bardzo ważną pod kątem SEO kwestią jest mobilność strony internetowej. Już od kilku sezonów googleboty premiują te witryny, które dostosowują się do smartfonów czy tabletów, czyli są zbudowane w technologii RWD (responsive web design) lub mobile first.

Rozważnie należy podejść do takich technologii jak flash czy java script. SEO-we środowisko dostrzega, że roboty Google mogą nie odczytywać kodu, który jest zapisany w tych językach.

Strona internetowa pod Google musi być czysta. Sprowadza się to do poprawnego i optymalnego kodu, który będzie właściwie odczytany przez tzw. crawla, czyli program Google. Jeśli dla programu strona w jakichś obszarach nie będzie czytelna, wpłynie to negatywnie na pozycje w wynikach wyszukiwania. Czynników, które decydują o odpowiednio skonstruowanej stronie www pod kątem jej widoczności w Google jest wiele. Nie bez znaczenia pozostają takie kwestie jak przejrzysty adres URL, mapa strony,

Skontaktuj się z nami

Chciałbys porozmawiać o stronie internetowej? Masz jakiekolwiek pytania i potrzebujesz uczciwego i profesjonalnego wsparcia?

Zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy na wszystkie pytania i rzetelnie doradzimy w każdej kwestii związanej z zaprojektowaniem strony bądź sklepu internetowego. Naszym priorytetem jest dobranie dla Ciebie odpowiedniej usługi do Twoich potrzeb.