strona internetowa logo profesjonalne strony internetowe

Ile kosztuje strona internetowa w 2024?

Konkretne informacje na temat kosztów stworzenia strony internetowej w zależności od wybranego wariantu dostosowanego do potrzeb jej odbiorców.

Cennik i koszty strony internetowej

Spis treści

Wstęp

Przygotowaliśmy dla Państwa obszerną paczkę konkretnych informacji na temat kosztów stworzenia strony internetowej. Artykuł został przygotowany przez grupę specjalistów przede wszystkim z myślą o przekazaniu Ci drogi czytelniku konkretnej wiedzy, a nie lania wody.

Odpowiedź na to ile kosztuje strona internetowa znajduję się w trzecim akapicie, jednakże zachęcamy do przeczytania pierwszego i drugiego akapitu bo jest to niezbędne minimum do zrozumienia tych kosztów.

Określenie kilkoma zdaniami ceny strony bez szerszego kontekstu i analizy jest prawie tak samo niemożliwe jak wycena budowy domu, czy określenie ceny samochodu. W obu przypadkach mamy różne zastosowania, różną jakość materiałów, różne przeznaczenie i różny nakład pracy ludzi do stworzenia danej rzeczy lub usługi.

Z tego też powodu na znakomitej większości stronach agencji, zajmujących się tworzeniem stron www nie ma cennika, a jedynie zaproszenie do kontaktu lub wypełnienie formularza badającego Państwa potrzeby. Wiemy z doświadczenia, że często irytuje to klientów, gdyż nie mogą porównać cen różnych firm i zaplanować sobie budżetu.

Wtedy taka osoba szuka informacji w internecie, gdzie wiele artykułów jedynie zabiera czas czytelnikowi zostawiając go dalej bez konkretnej odpowiedzi.

Stworzenie strony internetowej - jak rozumieć i do czego porównać koszty z tym związane?

Wykonanie strony internetowej to niezwykle istotny, ale i konieczny do podjęcia krok w zasadzie dla każdej firmy, niezależnie od zakresu jej działania, lokalizacji, czy branży. Znaczenie strony firmowej dla rozwoju firmy dobrze oddaje pewna analogia. Stworzenie witryny można porównać do urządzenia własnego biura. Choć na pierwszy rzut oka te biznesowe zjawiska wydają się leżeć od siebie skrajnie daleko, to jednak trudno nie dostrzec tego, że mają one ogromne znaczenie dla wizerunku marki w oczach klientów oraz partnerów biznesowych.

Podobnie jak koszt wyposażenia biura, tak i cena strony internetowej może znacząco się różnić, i jest zależna od długiej listy czynników. Lokalizacja, charakter firmy, rozmiar biura, oczekiwania co do funkcjonalności przestrzeni, rodzaj mebli i urządzeń oraz preferencje dotyczące jakości w kontekście, grupy docelowej klientów, którą chcemy obsługiwać.

W przypadku biura ekonomiczne wyposażenie w niewielkiej miejscowości może kosztować od 1350 zł do 3650 zł, podczas gdy luksusowe wyposażenie w prestiżowej lokalizacji może sięgnąć nawet 45 000 zł i więcej. To samo tyczy się stron internetowych – to, ile kosztuje zrobienie strony internetowej zależne jest od złożoności potrzeb i oczekiwań klienta.

Warto zauważyć, że budowa strony internetowej także podlega podobnym kryteriom cenowym. Lokalizacja firmy, jej grupa docelowa, oraz zakres i funkcjonalności strony, są kluczowymi czynnikami wpływającymi na cenę. Funkcje, moduły, integracje, implementacje to swego rodzaju, wirtualne odpowiedniki dla fizycznych przedmiotów i mebli, w które musi być wyposażone każde biuro.

Inwestycja w profesjonalną stronę internetową może być też porównana do zakupu garnituru – można wybierać między tanimi, masowo produkowanymi rozwiązaniami, a indywidualnie dostosowanymi, wysokiej jakości projektami, których cena może być znacznie wyższa.

Tak więc, podobnie jak w przypadku każdej inwestycji w wizerunek firmy, warto dokładnie przemyśleć swoje potrzeby i oczekiwania, aby wybrać rozwiązanie, które najlepiej odzwierciedli charakter i profesjonalizm marki.

Element mające wpływ na wycenę strony internetowej

Należy zdawać też sobie sprawę z tego, że stronę internetową buduje się na lata. To swoista baza dowodzenia firmą i jeśli zostanie dobrze zaprojektowana pozwoli się jej lepiej rozwijać, a czerpane wnioski z danych analitycznych umożliwią wyznaczać właściwy kierunek rozwoju. Uwaga powinna być jednak skoncentrowana na początkowe oszczędności Istotnej jest nie tylko to, jaki jest koszt strony www, ale także to ile kosztuje utrzymanie strony internetowej. Miejmy na uwadze to, aby takie funkcje jak newsletter, rezerwacje spotkań online czy uruchomienie subskrypcji były możliwe do wdrożenia w przyszłości.

Dodatkowo nowoczesna strona internetowa prowadzi do właściwego wyświetlania na wszystkich urządzeniach. Z danych Google Analytics czy SimilarWeb wynika, że ponad 80% osób przegląda witryny na swoich smartfonach, więc ważne jest, aby widok witryny był do nich przystosowany.

Jaka strona internetowa będzie odpowiednia dla twojego biznesu?

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, choć to nieco wytarty już slogan, to jednak trudno mu zaprzeczyć. Pierwsze wejście na stronę firmową użytkownika jest decydujące o tym, czy będzie chciał on wyruszyć w dalszą podróż po niej, by zapoznać się z profilem firmy, czy też
ofertą e-sklepu.

Wygląd, łatwość nawigacji i czytelność strony mają ogromny wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Dlatego ważne jest, aby strona internetowa była estetyczna, intuicyjna, szybka i zachęcająca do dalszego przeglądania treści. Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę to, że prawdopodobieństwo opuszczenia strony przez użytkownika w ciągu kilkunastu sekund jest wysokie, jeśli nie spełnia ona bardzo wysoko postawionych przez odwiedzających wymagań.

Odnosząc się do statystyk zauważ, że według Google, Adobe i Nielsen Norman Group:

 

  • 50% użytkowników opuszcza stronę, gdy czas ładowania przekracza 3 sekundy,
  • 88% nie wraca na stronę www, jeśli nie działa ona dobrze na ekranach mobilnych,
  • 75% użytkowników buduje zaufanie do marki w oparciu o estetykę i użyteczność strony www.

Wykres czemu profesjonalna strona jest tak ważna

Strona ma więc stanowić platformę do budowaniu długotrwałych relacji między firmą, a klientem. Powinna odpowiadać na jego potrzeby i dostarczać odpowiedzi na nurtujące pytania, zachęcać do kontaktu, podkreślać klimat i autentyczność marki, aby skutecznie przemawiała do jej odbiorców.

Jednak stworzenie strony internetowej może różnić się w zależności od branży i grupy docelowej klientów. Cena strony internetowej dla klienta o mniejszych wymaganiach i ograniczonych możliwościach finansowych będzie nie tylko niższa, ale będzie też prezentować inny charakter niż strona skierowana do klienta zamożnego, dla którego to ile kosztuje strona internetowa nie jest najważniejszym czynnikiem. Zatem widełki są tu niezwykle szerokie i może je otwierać stawka w wysokości nawet zaledwie kilkuset złotych, jeśli strona będzie prostą wizytówką opartą na gotowym szablonie, a skończyć na kwocie nawet ponad 100 000 zł jeśli w grę wchodzi budowa bardzo rozbudowanego portalu informacyjnego.

Na przykład w branży mebli kuchennych, klient zainteresowany tańszymi produktami może oczekiwać prostych i ekonomicznych rozwiązań, podczas gdy klient z wyższymi wymaganiami będzie poszukiwał luksusowych, niestandardowych propozycji.

Podobnie, branża naprawy obuwia wymaga innej strategii. Strony internetowe profilowane pod usługi świadczone przez szewca będą koncentrowały się na prostocie i lokalnym charakterze, przyciągając klientów z okolicy. Zauważmy, że wpisując frazę w wyszukiwarce Google „Szewc Elbląg” mamy tylko jedną stronę prezentującą ofertę realnie działającej w tej branży firmy, której jakość wykonania to wczesne lata 2000 chociaż w stopce widnieje 2013 r. Aby przebić się w takiej branży, wystarczy w zasadzie zrobić stronę w pakiecie bardzo ekonomicznym i już lokalny przedsiębiorca zostaje lokalnym liderem w internecie.

 Z kolei w branży odnawialnych źródeł energii, konkurencja jest duża, co wymaga stworzenia strony o wysokim poziomie wykonania, z nowoczesnym designem i narzędziami takimi jak np. kalkulatory zużycia energii, aby przekonać klientów do wyboru tego a nie innego partnera do współpracy.

Nie można także zapominać o branży kosmetycznej, w której posiadanie strony internetowej z integracją systemów rezerwacji online (przede wszystkim przez salony kosmetyczne) nadal pozostaje czymś rzadko spotykanym. Witryny online w tej przestrzeni biznesowej są narzędziem wręcz masowo niewykorzystywanym do pozyskiwania nowych klientów. Firmy, które zaniedbują obecność online, mogą stracić znaczną część rynku, szczególnie jeśli konkurencja dba o profesjonalny wizerunek w sieci. W tym przypadku inwestycja w odpowiednio zaprojektowaną stronę może być decydująca o sukcesie i wzroście dochodów firmy.

Wnioskując, każdy biznes potrzebuje indywidualnego podejścia do projektowania strony internetowej, uwzględniającego specyfikę branży, grupę docelową klientów i cele biznesowe. Inwestycja w profesjonalną stronę może się zwrócić w postaci zwiększonej widoczności, lepszego wizerunku marki i większej liczby klientów.

Zobaczmy więc jakiego rodzaju strony internetowe tworzone przez nas mogą wesprzeć dany biznes i która będzie właściwa dla tej czy innej branży, czy skali działania firmy.

Koszt strony internetowej w 2024r.

Tak w skrócie przedstawia się średnia cena stworzenia strony internetowej w 2024r.:

  • Strona internetowa z indywidualnym projektem graficznym od 5 podstron – 8000zł+
  • Strona Internetowa z indywidualnym projektem tylko strony głównej – 5000zł – 8000zł
  • Strona internetowa 5-10 podstron na gotowym szablonie 2500zł – 4000zł
  • One page lub Landing page z indywidualnym projektem graficznym – 1000zł – 3000zł

Niezwykle istotne jest zrozumienie, że stworzenie solidnej strony internetowej wymaga zaangażowania specjalistów oraz czasu, co przekłada się na koszty.

Koszt strony internetowej zależy od nakładu pracy programisty, UX designera i grafika. To zmienna, która determinuje wydatek początkowy. Jednakże, to tylko punkt wyjścia. Należy także mieć świadomość tego, że agencja też musi partycypować w zarobku po odjęciu kosztów i podatku. Jak to się mniej więcej prezentuje:

  • koszt pracy programisty to 120zł-180 zł/h,
  • koszt pracy UX Designera to 60zł-90 zł/h,
  • koszt pracy grafika to 50zł-70 zł/h,
  • copywriterzy natomiast rozliczają się najczęściej za każde 1000 zzs, stawki są tutaj jednak bardzo zróżnicowane, ale przeważnie wahają się pomiędzy 25 – 45 zł netto.

Jeśli chodzi więc o same liczby, stworzenie strony internetowej w profesjonalny sposób jest procesem czasochłonnym i kosztownym. Nie da się zrealizować kompletnego projektu za niewielką kwotę, jaką można by zaoferować studentowi czy osobie dopiero rozpoczynającej swoją przygodę z tworzeniem stron. Profesjonalny zespół, posiadający doświadczenie, wykonuje znacznie więcej pracy zgodnie ze sztuką.

Dla przykładu, stworzenie nowoczesnej strony internetowej z indywidualnym projektem graficznym dla 5 podstron wymaga zaangażowania około 40 godzin pracy UX designera i ~10 godzin pracy grafika na etapie tworzenia makiet. To już generuje koszty wahające się między 2900 zł a 4300 zł. Dodatkowo, w zależności od stopnia skomplikowania animacji i samej strony, potrzebujemy także około 30 godzin pracy programisty, co daje nam kolejne koszty w przedziale 3600 zł a 5400 zł. Podsumowując, same koszty agencji składające się na to ile może kosztować strona internetowa będą wynosić – od 6500 zł do 9700 zł.

Jednakże, istnieją sposoby na optymalizację kosztów, zwłaszcza w niektórych branżach. Możemy zdecydować się na oszczędności poprzez zminimalizowanie pracy wspomnianych UX designera i grafika, projektując makiety jedynie dla strony głównej, a pozostałe podstrony tworząc już z użyciem podobnych elementów. Takie podejście generuje średni koszt w wysokości 4900 zł+.

Największe oszczędności można jednak osiągnąć poprzez wykorzystanie gotowych szablonów graficznych, co nie tylko przyspiesza pracę wymienionych już specjalistów, ale także programisty. W takim przypadku, mamy do czynienia z pakietem ekonomicznym, którego koszt zaczyna się od 3000 zł+.

Podsumowując, koszt stworzenia strony internetowej w rozbudowanej formie zależy od wielu czynników, takich jak stopień indywidualizacji, skomplikowanie projektu oraz wybór zespołu. W każdym przypadku jednak, wartość i profesjonalizm tej inwestycji przewyższą w przyszłości początkowy koszt.

Koszt strony, a korzyści płynące ze stworzenia profesjonalnej strony internetowej

Wystartowanie z własną, firmową stroną internetową to krok, który otwiera przed biznesem drzwi do tysięcy, a nawet milionów potencjalnych klientów. Lokalnemu przedsiębiorcy pozwoli docierać do mieszkańców miasta i okolic, firmy o ambicjach ogólnopolskich czy międzynarodowych będą mogły prezentować swoją ofertę użytkownikom korzystającym z sieci niezależnie od szerokości i długości geograficznej.

W czasach, gdy dostęp do internetu jest powszechny — ponad 93% ludności w Polsce i nawet 97% w Warszawie — posiadanie własnej witryny staje się narzędziem biznesowym wręcz decydującym o sukcesie.

Współczesny rynek wymaga wręcz wymusza na firmach bycie obecnym w sieci, brak strony internetowej może być traktowany jako niepokojący sygnał dla potencjalnych klientów. Wzbudza to pytania i wątpliwości — czy firma jest wiarygodna, czy dobrze wykonuje swoje usługi, czy po prostu stać ją na podstawowe narzędzie komunikacji w internecie?

Niewątpliwie, dobrze zaprojektowane strony internetowe budują zaufanie i przekładają się na pozytywny wizerunek firmy. Ponownie można doszukać się analogii do estetycznie urządzonego biura, które dowodzi o profesjonalizmie i solidności. To miejsce, gdzie klient może znaleźć szczegółowe informacje o ofercie, godzinach pracy, zweryfikować cennik i dowiedzieć się jakie są dostępne formy kontaktu. Dla firmy natomiast to także możliwość prezentacji grafik, zdjęć i filmów prezentujących zespół, biuro, magazyn, co wzmacnia wizerunek marki.

Oprócz tego strony internetowe stają się platformą do budowania i utrzymywania relacji z klientami. Dzięki funkcjom takim jak zapis do newslettera, rezerwacja online czy dostęp do ukrytej zawartości po zalogowaniu firma może świadczyć usługi na wyższym poziomie, zwiększając tym samym lojalność klientów.

Wobec tego decyzja o posiadaniu własnej strony internetowej staje się niezwykle istotna dla każdej firmy, która pragnie się rozwijać i dotrzeć do większej liczby klientów. To inwestycja, która z czasem przynosi znacznie większe korzyści niż tradycyjne formy reklamy.

Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych korzyści:

  • optymalny wybór zastosowanego rozwiązania – lepsza będzie strona one page czy strona z wieloma podstronami? Wybór zdecyduje czy efekty będą skuteczne. Oszczędzając na początku możesz sumarycznie zapłacić o wiele więcej, bo sposób działania w przyszłości najprawdopodobniej będzie modyfikowany wraz z rozwojem firmy. Źle podjęta decyzja zdeterminuje to czy efekty będą na pożądanym poziomie,
  • odpowiedni projekt graficzny – właściwie zaprojektowana szata graficzna bezpośrednio wpływa na to czas spędzany na stronie i zaangażowanie klientów. W rezultacie znacznie zmniejsza wskaźnik porzuceń dla danej strony, pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, sprzyja polepszeniu wizerunku i zwiększa rozpoznawalność oraz wiarygodność marki w sieci,
  • pozytywny wpływ na doświadczenie użytkownika – zapewnienie dostępności i użyteczności witryny, łatwości nawigacji, odpowiedniego poprowadzenia ścieżek użytkownika dostosowanych do celów biznesowych, zadbanie o responsywność witryny czyli widok i funkcjonalność dostosowaną do każdego urządzenia, a zwłaszcza na komórki, które stanowią ok. 80% ruchu na stronach, sprzyja zwiększeniu wskaźnika konwersji, tj. przekształceniu odwiedzających w klientów firmy,
  • optymalizacja pod kątem SEO – pozycjonowanie SEO strony internetowej zawierającej właściwie wyselekcjonowane słowa kluczowe, strukturę strony oraz unikatowe treści, znacząco zwiększy widoczność strony w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na wzrost ruchu organicznego, a ten na wyższe zyski osiągane przez firmę,
  • łatwa i prosta edycja treści – stworzenie przemyślanej struktury, która nie będzie zajmowała mnóstwa czasu przy dodawaniu czy zmianie treści na stronie pozwoli „odzyskać” czas, który będzie można poświęcić na rozwój biznesu, a nie obsługę strony.

Korzyści z posiadania profesjonalnej i nowoczesnej strony internetowej

Strona wizytówka w stylu One Page \ Landing page - jedna rozbudowana podstrona dla jednej usługi lub produktu

Strony internetowe typu one page nieposiadające podstron, stają się coraz popularniejsze. Strona one page to tylko strona główna, której nawigacja/menu służy do poruszania się w obrębie tylko tej jednej strony. Przykładowo klikając w zakładkę „oferta” zostaniemy przeniesieni do sekcji, która opisuje właśnie ten dział. Tego rodzaju witryny można określić jako tanie strony internetowe i jest to właśnie jedna z tych cech, która zwiększa ich popularność.

Tu (i w zasadzie w przypadku każdej innej strony www) liczy się nie tylko czas wykonania strony internetowej, ale to co będzie później decydowało o skuteczności witryny. Będzie to m.in. szybkość ładowania strony www. Nie są to jednak strony o właściwościach, które pozwalałyby je pozycjonować w szerszym spektrum, najczęściej działania SEO ograniczają się do pozycjonowania strony na 1-2 frazy kluczowe.

Można to porównać do firmy z branży gastronomicznej z jednym daniem, wtedy taka restauracja czy fast food przedstawia się tylko jako „pierogarnia”, „kebab”, „naleśnikarnia” itp. Ewentualnie można to zawęzić tylko do jednego rodzaju kuchni np „Kuchnia włoska”.

Przykład One page/Landingpage i jej zastosowanie.

Układ strony one page zapewnia łatwiejszą nawigację co z kolei wpływa pozytywnie na doświadczenie użytkownika. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej przekazywać swoje treści i przyciągać uwagę klientów, prezentując wszystkie istotne informacje na jednej stronie w sposób klarowny i przystępny. Strony te będą więc dobrym rozwiązaniem dla firm, które oferują tylko jedną konkretną usługę lub jeden produkt. Z racji tego, że nie zawierają podstron są zazwyczaj dużo bardziej rozbudowane, ale przekazują klientowi informacje tylko w wąskim spektrum jednej usługi lub jednego produktu.

Dla jakiego biznesu będzie to dobre rozwiązanie?

Strony internetowe typu one page często wyróżniają się CTA w centralnej części strony oraz dużymi nagłówkami. Charakterystyczna jest także jednolita estetyka i kolorystyka, choć nie zawsze jest to regułą.

Takie strony świetnie sprawdzają się dla różnych rodzajów działalności. Z one page często korzystają firmy, którym w zupełności wystarczy strona nieco bardziej rozbudowana od typowej wizytówki. Będą to np. prawnicy czy adwokaci, a także restauracje i bary, freelancerzy prezentujący swoje portfolio usług czy kampanie promocyjne w formie landing page’ów.

Ważne jest jednak, aby firma, marka lub osoba komunikująca się za pomocą strony one page nie oferowała zbyt wielu usług, ponieważ w takiej sytuacji ten rodzaj strony może nie mieć zastosowania. Dlatego rzadko stosuje się go w przypadku sklepów internetowych czy dużych, rozbudowanych firm.

Ile kosztuje strona internetowa typu One Page lub Landing Page?

Koszt strony internetowej typu one page jest całkiem przystępny, zazwyczaj mieszczący się w przedziale od 1000 do 3000 złotych. One page charakteryzujący się prostotą i jednolitością jest więc atrakcyjny dla firm nie tylko ze względu na design ale i koszt strony www. Dzięki temu, nawet osoby o ograniczonym budżecie mogą sobie pozwolić na zaznaczenie swojej działalności w sieci w sposób profesjonalny, przyciągając uwagę klientów za pomocą klarownej, łatwej do przeglądania strony.

Strona internetowa z szablonu - jaki jest koszt wykonania strony internetowej tego rodzaju?

Cena wykonania strony internetowej z wykorzystaniem szablonu zależy od różnych czynników, takich jak dostępność dodatkowych funkcji i specjalnych wymagań klienta. Ceny stron internetowych tego rodzaju zaczynają się od 2500 zł. W tym zakresie usługi obejmują kilka istotnych elementów. Na początku klienci mają do wyboru 3-5 gotowych szablonów stron internetowych, dopasowanych do ich branży. Następnie realizowane jest wdrożenie przy użyciu popularnego systemu zarządzania treścią WordPress, co umożliwia późniejsze łatwe zarządzanie treścią strony. Standardowo strona zawiera około 5 podstron. Natomiast praca graficzna zamykana jest w ok. 10 godzinach, i jej celem jest dostosowanie wybranego szablonu do indywidualnych potrzeb klienta.

Oprócz podstawowych elementów, oferta obejmuje również specjalne zabezpieczenia antywłamaniowe, integrację z portalami społecznościowymi (takimi jak Facebook, Instagram, TikTok), animacje na stronie oraz formularz kontaktowy. Dodatkowo, na stronie przygotowana jest informacja prawna dotycząca COOKIES i RODO. Usługa zawiera również stworzenie firmowej skrzynki mailowej oraz pomoc w wyborze hostingu i domeny, wraz z konfiguracją serwera i domeny. W pakiecie jest także bezpłatny certyfikat SSL, zapewniający bezpieczne połączenie, oraz pełen system zarządzania treścią WordPress, który ułatwia edycję strony bez potrzeby interwencji specjalisty.

Po zakończeniu prac, klient otrzymuje pełne szkolenie z zakresu obsługi strony internetowej, a także 30-dniowe wsparcie techniczne po wdrożeniu. Wszystko to pozwala na stworzenie nowoczesnej i funkcjonalnej strony internetowej, dostosowanej do potrzeb i wymagań klienta.

Rozbudowana strona internetowa z wieloma podstronami

Profesjonalne witryny internetowe to nie tylko firmowa wizytówka, ale także skomplikowane projekty wymagające zaangażowania specjalistów z różnych obszarów. Wśród tych osób znajdują się programiści, copywriterzy, projektanci UX/UI, graficy oraz specjaliści od marketingu. Dla większych firm, które zwracają uwagę na jakość i profesjonalizm, budowa takiej strony internetowej jest nieunikniona. Jednakże, proces ten wiąże się z wyższymi kosztami.

W przypadku profesjonalnych serwisów WWW, cena przekracza często oczekiwania, co wynika właśnie z konieczności zatrudnienia zespołu ekspertów. Firmy decydujące się na taki krok muszą być gotowe na zainwestowanie większych kwot. Zauważmy, że całkiem innego zaciągu specjalistów, będziemy potrzebować do remontu mieszkania, budowy domku letniskowego, budowy domu i budowy centrum handlowego. Ogromne zaangażowanie zespołu specjalistów oraz potrzeba ciągłego dopracowywania szczegółów powodują, że cena profesjonalnie zbudowanej strony internetowej jest znacząco wyższa niż w przypadku prostszych odpowiedników.

Wybór agencji interaktywnej zamiast jednego freelancer’a również ma sens. Zespoły pracujące w agencji posiadają różnorodne kompetencje, co pozwala na kompleksowe podejście do projektu. To także gwarancja, że praca będzie przeprowadzona przez doświadczonych specjalistów, co jest niezwykle istotne dla osiągnięcia finalnego sukcesu.

Należy zdawać sobie sprawę, że profesjonalna strona internetowa i jej tworzenie to proces skomplikowany, który wymaga czasu, wiedzy oraz doświadczenia. Nie jest to zadanie, które można wykonać szybko. Wszystkie te czynniki sprawiają, że cena strony internetowej nie może być niska. Jednakże, jakość i profesjonalizm, jakie zapewnia taki projekt, w przyszłości zaowocują, a korzyści znacznie przewyższą początkowy koszt.

Korzyści z posiadania profesjonalnej i nowoczesnej strony internetowej

Rozbudowana strona firmowa - jaki biznes na niej skorzysta?

W zasadzie nie ma w tej kwestii większych barier. Każdy rodzaj strony internetowej może przysłużyć się każdemu biznesowi, tak samo każdy biznes może promować swoją działalność korzystając z potencjału, jaki firma otrzymuje korzystając z strony internetowej prezentującej profesjonalny poziom. Wprawdzie freelancerzy, czy lokalne firmy chętnie wspierają się stroną typu one page, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by prezentowali się w sieci za pomocą rozbudowanej strony internetowej.

Jednak dla firm o szerszym zasięgu, z bardziej rozbudowanymi strukturami, szeroką ofertą konieczne będzie wykonanie strony internetowej o zaawansowanym charakterze. Trudno bowiem wyobrazić sobie, by strony internetowe tworzone dla banków, firm świadczących usługi turystyczne, IT, szkoleniowe, czy producentów z różnych sektorów gospodarki mogły być oparte o model one page.

Strony internetowe zawierające system do samodzielnej edycji treści

Strona internetowa oparta o silnik, który udostępnia tzw. CMS (content management system, system zarządzania treścią) to w zasadzie witryna, która dla użytkowników będzie tak samo postrzegana, jak każda inna strona firmowa. Różnice wynikają z tego, czego nie widać.

Kreatory stron oraz systemy zarządzania treścią (CMS-y) to narzędzia ułatwiające modyfikowanie i aktualizowanie zawartości na stronach internetowych. Są niezwykle przydatne dla osób, które nie mają głębokiego zrozumienia dla programowania i kodowania, umożliwiając szybkie dostosowanie treści, układów oraz elementów witryny.

Dzięki tym rozwiązaniom po wykonaniu takiej strony w odpowiedni sposób jej właściciel może dokonywać wszelkich zmian nie będąc uzależnionym od firmy, która wykonywała mu stronę. To bardzo ważne, aby o to pytać przed wyborem wykonawcy, czy aby na pewno będzie możliwość całkowitej edycji treści na stronie, czy tylko jej części i ewentualnie w jakim zakresie.

WordPress jeden z najpopularniejszych CMS-ów na świecie, jest platformą darmową i oferuje szeroki wybór dodatkowych modułów, które mogą nam rozszerzyć i poprawić funkcjonalność strony relatywnie niskim kosztem. Jest to platforma modułowa dzięki czemu zbudowaną i zaprojektowaną stronę możemy rozwijać, dodając do niej nawet funkcjonalności sklepu internetowego.

Co wyróżnia tego rodzaju witryny?

W panelu administracyjnym strony internetowej, oprócz możliwości edycji grafik i treści, istotne są również funkcje umożliwiające wprowadzanie zmian technicznych, które mają istotny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach i ogólną widoczność witryny w internecie.

Po pierwsze, ważne jest, aby system był szybki, intuicyjny i łatwy w obsłudze, dzięki czemu użytkownik będzie mógł sprawnie zarządzać treścią strony bez zbędnych komplikacji.

Kompleksowe zarządzanie treścią to również element kluczowy. Oznacza to możliwość edycji różnorodnych elementów, takich jak struktura, czcionki, listy, nagłówki, czy też dodawanie i opisywanie zdjęć czy tabel. Istotne jest, aby użytkownik mógł to robić bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy z zakresu HTML, PHP czy CSS.

System CMS powinien umożliwiać również zarządzanie stronami, co obejmuje dodawanie nowych stron, usuwanie nieaktualnych oraz aktualizację istniejących. Ponadto, ważne jest, aby użytkownik mógł łatwo konfigurować meta tagi, adresy URL podstron oraz tworzyć konta z różnymi uprawnieniami.

Dostępność dodatkowych modułów jest kolejnym istotnym elementem. System powinien oferować możliwość instalacji różnorodnych funkcji, takich jak czat, formularz, mapy, galerie zdjęć, komentarze czy oceny. Dzięki nim użytkownik może dostosować witrynę do własnych potrzeb i oczekiwań.

Ostatnim aspektem jest elastyczność systemu, która pozwala na jego zastosowanie do różnych rodzajów stron. To ważne, ponieważ pozwala to dostosować CMS do indywidualnych potrzeb i specyfiki projektu.

Jaki biznes skorzysta z posiadania takiej strony?

Jeśli konkretna marka (i to bez znaczenia w jakiej branży funkcjonuje) w swojej strategii rozwoju dąży do wykorzystania nowoczesnych dróg prowadzących do klientów poruszających się w sieci CMS te ścieżki wyraźnie skraca. W przypadku stron internetowych z CMS-em mamy mocno ułatwione zarządzanie całą witryną.

Panel administracyjny, który mamy do dyspozycji umożliwia nam wprowadzanie zmian, nie tylko odnoszących się do samej wizualnej warstwy strony, ale przede wszystkim wzbogacania ją treścią, którą potem możemy promować m.in. w social mediach.

CMS umożliwia więc biznesom prowadzić blog, który pozwoli marce kreować się na eksperta w swojej dziedzinie. I już chociażby ten argument dowodzi tego, że CMS, który dostępny jest np. w WordPressie, będzie wsparciem dla dosłownie każdego rodzaju biznesu, bez względu na skalę działania, branżę, etc.

Portal informacyjny, ogłoszeniowy czy innego rodzaju serwis

Portale czy serwisy informacyjne to zaawansowane platformy, które są narzędziem używanym do przekazu kierowanego do różnorodnych grup odbiorców. Koszt uruchomienia i to ile kosztuje stworzenie strony internetowej tego rodzaju może się znacznie różnić w zależności od funkcjonalności i wymagań klienta. Kluczowe czynniki wpływające na cenę portalu to jego rozmiar, specyfikacja techniczna oraz poziom obsługi i optymalizacji.

Jaka jest charakterystyka takich stron?

Portale internetowe to taki typ strony internetowej, który charakteryzuje się niezwykle rozbudowaną strukturą. Oferuje szeroką gamę treści, interakcji i zaawansowanych opcji użytkownikom. Portale, takie jak serwisy rządowe, media online czy serwisy społecznościowe, są wykorzystywane przez różne sektory, zarówno dla celów informacyjnych, jak i biznesowych. Ich projektowanie wymaga nie tylko umiejętności technicznych, ale także zrozumienia i uwzględnienia różnorodnych potrzeb użytkowników.

Ile kosztuje strona internetowa w postaci portalu informacyjnego?

Wycena strony internetowej w przypadku portali internetowych to zadanie wymagające, ponieważ każdy projekt jest unikatowy, a potrzeby klientów bardzo często znacznie różnią się od siebie. Każde rozwiązanie wymaga innego nakładu czasu i zasobów, dlatego podane tu ceny mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie w zależności od specyfiki projektu.

Warto zaznaczyć, że wycena nie zawsze obejmuje koszty związane z importem danych ze starszej wersji portalu, obsługą techniczną czy hostingiem, co należy uwzględnić podczas ustalania szczegółów z klientem.

Tworzymy strony internetowe informacyjne, których koszt będzie zaczynał się od 10 000 zł wzwyż, w zależności od tego jak poziom skomplikowania strony rośnie. Wiele zależy od tego, czy zastosowane rozwiązanie będą oparte na szablonie, czy też będą miały charakter w pełni indywidualny. Dla budowy strony www tego rodzaju podejmujemy się wyceny, omawiamy jej funkcje, przedstawiamy pełną specyfikację.

Co będzie lepsze dla twojej strony internetowej? Współpraca z agencją interaktywną czy freelancerem

Koszt utworzenia strony internetowej na pewno będzie zależał od tego czy wybierzemy agencje interaktywna czy freelancera. To niezwykle często podejmowana kwestia omawiana podczas podejmowania decyzji o stworzeniu strony internetowej.  Przyglądając się bliżej możliwościom agencji należy zwrócić uwagę na to, że dysponuje ona zespołem specjalistów, którzy wspólnie pracują nad projektem, zapewniając kompleksowe podejście.

W skład takiego zespołu wchodzą m.in. graficy, deweloperzy back-end i front-end, specjaliści UX, copywriterzy czy specjaliści SEO. To oznacza, że każdy aspekt strony będzie dogłębnie przemyślany i dopracowany we współpracy pomiędzy tymi specjalistami, co jest niezwykle istotne ze względu na to, że te dziedziny się ze sobą przenikają, często jedna wynika z drugiej – copywriter opracowuje teksty na podstawie informacji, które otrzymał od specjalisty SEO, a specjalista UX opracowuje makiety znając objętość tekstów przygotowaną przez copywritera itd. Tania strona internetowa to pewność, że nie będą w nią zaangażowani powyżsi specjaliści.

Agencja zajmie się również budową strony internetowej na bazie unikatowego szablonu i grafiki, aby strona typu one page, strona wizytówka, strona landing page, rozbudowana witryna, e-sklep, czy portal informacyjny wyróżniały się na tle konkurencji, co zazwyczaj jest trudniejsze do osiągnięcia przez freelancerów, którzy często korzystają z gotowych rozwiązań.

Kolejnym atutem agencji interaktywnej jest to, że często zapewnia ona ciągłość rozwoju strony, jej aktualizowanie czy implementacje nowych rozwiązań. Agencja może regularnie aktualizować treści lub produkty, co pozwala na utrzymanie strony na najwyższym poziomie i w zgodzie z najnowszymi trendami. Ponadto większość agencji oferuje również usługi z zakresu marketingu internetowego, w tym przede wszystkim pozycjonowanie.

Dzięki temu możesz być pewien, że twoja strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwarkach, a efekty działań marketingowych będą monitorowane i raportowane za pomocą profesjonalnych narzędzi analitycznych. Freelancerzy z reguły nie dysponują tak rozbudowanym wachlarzem usług.

Co jest istotne podczas wyboru wykonawcy, który stworzy stronę www? Na co zwrócić uwagę?

W poszukiwaniu odpowiedniej agencji interaktywnej, powinniśmy ze szczególną uwagą poddać weryfikacji kilka istotnych czynników. Przede wszystkim warto przeanalizować referencje oraz case studies (portfolio) danej agencji, co pozwoli ocenić jej dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie w branży.

Nie bez znaczenia jest również wywiad a także omówienie koncepcji w celu realizacji celów biznesowych przy weryfikacji oferty. Nie chodzi o to, aby tylko pokazać firmę, ale zadbać o spojrzenie długofalowe w celu zapewnienia rozwoju poprzez narzędzie jakim jest strona internetowa oparta na WordPressie.

Kolejnym ważnym aspektem jest klarowna oferta i jasno określone warunki współpracy w formie umowy, które pozwolą uniknąć nieporozumień w trakcie realizacji projektu. Dobre zapoznanie się z umową to jest absolutne minimum! Jeżeli coś nas w niej niepokoi lub jest niejasne nie bójmy się pytać. Mamy prawo negocjować warunki umowy. Jest to w zupełności normalne, że dwie firmy powinny mieć pozytywną platformę do porozumiewania się między sobą. Natomiast wszelkie ustalenia spisuje się właśnie na umowie, która nigdy nie powinna być w całości narzucana przez wykonawcę.

Niezwykle istotny jest także bezproblemowy kontakt z agencją oraz poczucie zaufania do jej działań i kompetencji, co zapewnia spokój i pewność dobrania właściwego partnera do realizacji swoich celów biznesowych.

Zweryfikujmy też samą istotę oferty handlowej, czy jest kompletna czy obejmuje taką kwestię jak koszty utrzymania strony internetowej, późniejsze wsparcie, przejrzyjmy też cennik stron internetowych itd.

Zapoznaj się z portfolio i case studies

Zanim podejmiemy współpracę z agencją interaktywną, która zajmie się tworzeniem nowej strony internetowej zapoznajmy się z realizacjami takiej agencji. Przeglądając case studies mamy możliwość dokładnego przyjrzenia się skuteczności działań potencjalnego dostawcy usług.

To właśnie dzięki nim zweryfikujemy realny obraz tego, jakie korzyści biznesowe można osiągnąć dzięki prowadzonym kampaniom. Analiza tych przypadków pozwoli ocenić, czy podejmowane działania przekładają się na wzrost świadomości marki wśród internautów czy też na zwiększenie współczynnika konwersji zakupowej.

Istotne jest to aby, na stronie agencji interaktywne znajdowały się linki do wykonanych przez nich stron, a nie same zdjęcia, abyśmy mogli sprawdzić czy faktycznie te strony zostały wykonane czy nie jest to tylko parę zdjęć wykonanych przez grafika. Jak już przejdziemy na wykonane przez te agencje strony internetowe mamy możliwość zweryfikowania czy w stopce danej strony znajduję się podpis tejże firmy potwierdzający, że faktycznie była odpowiedzialna za budowę tej strony. Możemy wtedy też skontaktować się z daną firmą bezpośrednio bez wiedzy wykonawcy z zapytaniem jak przebiegała współpraca. Miejmy jednak na uwadze to, że nie zawsze w stopce znajduje się informacja o wykonawcy. Zdarza się (szczególnie przy większych projektach), że firmy na etapie podpisywania umowy nie pozwalają zamieszczać takich informacji.

Dzięki temu możemy podjąć przemyślane decyzje dotyczące wyboru odpowiedniego partnera biznesowego.

Zapoznaj się z opiniami i referencjami

Przed wyborem agencji interaktywnej, która zajmie się budową strony internetowej, istotne jest zapoznanie się z opiniami i referencjami od innych klientów. Dobrym pomysłem jest rozmowa z obecnymi lub byłymi klientami agencji, aby uzyskać ich opinie na temat jakości świadczonych usług oraz doświadczeń płynących z współpracy. Obejrzenie portfela realizacji agencji pozwoli ocenić ich umiejętności oraz dopasowanie do oczekiwań co do estetyki i funkcjonalności stron. Spotkanie z przedstawicielami agencji może również dostarczyć dodatkowych informacji na temat podejścia do projektowania stron oraz sposobu pracy. Po uzyskaniu wystarczających informacji można poprosić o wycenę projektu i dopiero wówczas podjąć decyzję o współpracy.

Zapytaj o wsparcie techniczne

Zweryfikuj kwestie prawne i te związane z bezpieczeństwem

Umowa między klientem a agencją interaktywną to kluczowy element, który powinien być spisany w sposób klarowny i przejrzysty. Jeśli zadbamy o ten element nowa strona internetowa będzie realizowana w poszanowaniu do kwestii prawnych.

Takie postępowanie zwiększa zaufanie między stronami, umożliwiając im zrozumienie oczekiwań i zobowiązań. Analiza każdego punktu umowy jest bardzo istotna, a szczególną uwagę należy zwrócić na kary umowne, procedury wypowiedzenia umowy, czas jej trwania oraz sposób rozliczeń.

Jeśli klient uważa, że jakiś istotny punkt został pominięty, powinien to zgłosić agencji, co pozwoli na ewentualne dopisanie lub zmianę warunków umowy w zależności od charakteru współpracy.

Takie podejście pozwala uniknąć potencjalnych nieporozumień i zapewnia stabilne fundamenty dla udanej współpracy. Dobrze skonstruowana umowa będzie też określać kwestie finansowe, dzięki czemu znana będzie ostateczna cena strony internetowej.

A co z późniejszymi opłatami? Czy trzeba się z nimi liczyć?

Tworzenie efektywnej strony internetowej to proces, który wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów. Niezbędne kroki obejmują:

  • wybór odpowiedniej domeny i serwera (hostingu) – najczęściej w granicy od 200 zł do 300 zł rocznie,
  • certyfikat SSL – w 99% przypadków od 0 do maksymalnie 50 zł na rok,
  • regularna aktualizacja – jest to bardzo zróżnicowane, ale najczęściej przy dobrze wykonanej stronie od 0 do 200 zł na rok,
  • integracje i moduły – jest to bardzo zróżnicowane – od 0 do kilkuset złotych rocznie, a czasami nawet miesięcznie,
  • opcjonalne pozycjonowanie strony www.

Każdy z tych komponentów może mieć wpływ na to ile ostatecznie kosztuje utrzymanie strony internetowej. Często można znaleźć je w jednym kompleksowym pakiecie, co może być wygodne, ale nie zawsze najbardziej opłacalne.

Serwer, hosting i domena

Niezawodność oraz szybkie działanie to kluczowe cechy profesjonalnych stron internetowych, dlatego wybór odpowiedniego hostingu jest niezwykle istotny. Usługa hostingowa, polegająca na wynajmowaniu fragmentu serwera, jest szczególnie przydatna dla utrzymania dostępności strony i zapewnienia bezpieczeństwa plików.

Hosting współdzielony, popularny ze względu na atrakcyjną cenę i uniwersalność, jest często wybieraną opcją, choć na rynku dostępnych jest wiele firm oferujących różnorodne pakiety, dostosowane do potrzeb klientów.

Koszty usługi zależą od wybranego pakietu i dostawcy, oscylując zazwyczaj w okolicy kilkuset złotych rocznie. Posiadanie profesjonalnej strony internetowej na własnej domenie to kluczowy element budowania wiarygodności i pozytywnego wizerunku firmy.

Domena to unikatowa nazwa, którą użytkownicy wpisują w przeglądarkę, aby odwiedzić stronę. Warto zadbać o to, by była prosta, łatwa do zapamiętania i związana z tematyką strony lub oferowanymi usługami, co zwiększa szanse na regularne odwiedziny i polecanie strony innym.

Popularne rozszerzenia domen w Polsce to „.pl”, ale istnieją także inne, np. „.com”, „.eu” czy „net.pl”. Koszt domeny zależy od jej końcówki, gdzie najczęściej wybierane są te globalne oraz unikatowe. Przed wyborem warto sprawdzić dostępność oraz koszty odnowienia.

Koszty nie są szczególnie dotkliwe i raz na rok będą wynosić ok. kilkudziesięciu złotych, czy też niewiele ponad 100 zł. Zauważmy też, że pierwsze 12 miesięcy utrzymania domeny często jest darmowe.

Na co należy zwrócić szczególna uwagę - nieuczciwe praktyki firm hostingowych

Wiele firm hostingowych prowadzi często nieuczciwe praktyki polegające na skuszeniu klienta bardzo niską ceną w pierwszym roku abonamentowym, ukrywając informację o warunkach promocji i dodatkowych usługach, które włączają w 1 roku za darmo albo w bardzo preferencyjnej cenie, aby później radykalnie zwiększyć stawki w następnych latach. Korzystają one z tego, że później nieświadomy klient, który ma już stronę oraz pocztę na danym serwerze myśli, że przenoszenie tego wszystkiego będzie kosztowne i godzi się na dużo wyższą płatność w firmie, z którą już współpracuje. Nie należy się tego obawiać. Po roku czasu jak otrzymamy fakturę na dużo wyższą kwotę, zazwyczaj mamy jeszcze 2-4 tygodni zanim nasz serwer zostanie zamknięty w przypadku braku płatności. Należy zwrócić się wtedy do innego usługodawcy, a oni za darmo przeniosą naszą stronę oraz pocztę często w ciągu 1-3 dni roboczych.

Bieżąca aktualizacja czyli prowadzenie strony www

Prowadzenie strony www jest dla klientów darmowe i mogą oni nawet sami wykonywać aktualizację jeżeli strona jest dobrze przygotowana. Przy bardziej skomplikowanych rozwiązaniach, czy dodatkowych płatnych modułach lub integracjach, dodatkowe płatności mogą być naliczane w cyklach miesięcznych lub rocznych. Należy to zawsze konsultować z firmą, która wykonuje stronę. Warto tutaj dodać, że przy wyborze wykonawcy strony internetowej powinniśmy mieć też świadomość konieczności przeprowadzenia szkolenia. Godne zaufania agencje interaktywne, dają klientom też narzędzia do tworzenia kopii zapasowych strony i wspomniane szkolenia aby mogli sobie sami prowadzić stronę, modyfikować treści oraz robić aktualizację, a gdy coś pójdzie nie tak zawsze mogą przywrócić backup strony i zwrócić się z prośba do firmy, która im wykonywała stronę. Można też wdrożyć automatyczne aktualizację i backupy.

Certyfikat SSL

W budowaniu strony internetowej kluczowe są właściwe zabezpieczenia, a jednym z najważniejszych jest certyfikat SSL, który gwarantuje prywatność przesyłanych informacji oraz wzmacnia wiarygodność witryny. Rozpoznanie działającego certyfikatu SSL można osiągnąć poprzez zamkniętą kłódkę obok adresu strony w przeglądarce, co daje użytkownikom pewność co do bezpieczeństwa.

Natomiast brak tego zabezpieczenia, oznaczony otwartą lub czerwoną kłódką, może budzić wątpliwości i obniżać zaufanie do witryny i w rezultacie do prowadzonego biznesu. Certyfikat SSL często jest dostępny bez dodatkowych opłat, ponieważ wielu dostawców hostingu oferuje go w ramach darmowych pakietów lub w cenie już zawartego planu.

Jednakże istnieje możliwość zakupienia dedykowanego pakietu z certyfikatem SSL za roczną opłatę, zazwyczaj stosowaną przez użytkowników o szczególnych potrzebach. W większości przypadków jednak warianty darmowe są wystarczające dla większości stron internetowych.

Integracje i moduły

Różnego rodzaju integrację czy dodatkowe moduły mają wpływ na to ile kosztuje strona internetowa. Ma to również wpływ na to ile później kosztuje utrzymanie strony internetowej. Niektóre moduły są darmowe, inne płatne jednorazowo, a jeszcze inne w abonamentach miesięcznych lub rocznych. Jest to tak obszerny temat, że jest co całkowicie na inny artykuł. Niektóre funkcjonalności może nie potrzebują dodatkowych modułów i być może deweloper zaproponuje Ci indywidualne rozwiązanie, które może wpłynie pozytywnie na koszt strony.

Działania SEO

Przed optymalizacją strony internetowej konieczne jest przeprowadzenie kompleksowej analizy, w tym oceny widoczności konkurencji i obecnej widoczności witryny. Następnie dokonuje się analizy i optymalizacji treści strony, w tym domeny, adresów URL oraz linków wewnętrznych i wychodzących.

Istotnym etapem jest także weryfikacja poprawności danych oraz dostępu dla robotów wyszukiwarek. Po tym procesie przystępuje się do wdrożenia optymalizacji technicznej i dalszej optymalizacji widoczności strony na szeroki zakres słów kluczowych.

W końcu, ważne jest przygotowanie treści SEO, takich jak dodatkowe treści na blogu czy FAQ, aby zwiększyć atrakcyjność i wartość dla użytkowników. Najczęściej działania SEO rozlicza się w modelu abonamentowym, obejmujący wymienione wyżej prace koszt powinien wynosić ok. 1000 zł.

FAQ – jakie pytania zadawane są najczęściej w kontekście tworzenia stron internetowych?

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

Koszt stworzenia strony internetowej jest zróżnicowany i zależy od wielu czynników, takich jak jej złożoność, funkcjonalność, design, integracje, implementacje modułów, optymalizacja SEO, rozmiar projektu, etc. Może się on wahać od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, a w niektórych przypadkach więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i wymagań klienta oraz wyboru agencji lub zdecydowania się na współpracę z freelancerem.

Czy możliwe jest wykonanie strony www na własną rękę?

Tak, jest możliwe stworzenie strony internetowej samodzielnie, szczególnie dzięki dostępnym platformom do tworzenia stron, takich jak Wix, czy Squarespace, które oferują narzędzia i szablony.

Jednak  profesjonalne i skomplikowane projekty zawsze wymagać będą specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania i designu.

Czy konieczna jest opłata abonamentowa?

Opłata abonamentowa za stronę internetową nie występuje zawsze, a jeśli już to zależy ona od wybranych usług i funkcji, takich jak hosting, certyfikat SSL, wsparcie techniczne czy aktualizacje. Niektóre platformy oferują darmowe usługi, ale za bardziej zaawansowane funkcje często trzeba płacić regularną opłatę abonamentową.

Dlaczego różnice w kosztach projektu strony internetowej są tak duże?

Różnice w kosztach projektu strony internetowej wynikają głównie z zakresu prac, użytych technologii, stopnia dostosowania do potrzeb klienta oraz doświadczenia i renomy usługodawcy. Każdy projekt ma indywidualne wymagania, co wpływa na jego cenę.

Czy konieczne jest wykonanie mobilnej wersji strony internetowej?

Tak, wykonanie mobilnej wersji strony internetowej jest istotne, ponieważ zapewnia optymalne doświadczenie użytkownika na różnych urządzeniach mobilnych, co przyczynia się do zwiększenia zasięgu i użyteczności strony. Strona internetowa może być realizowana w technologii RWD (responsive web design – dostosowująca się automatycznie do rozdzielczości) lub mobile first (najpierw projektuje się stronę pod urządzenia mobilne).

Jak długo trwa realizacja strony internetowej?

Pomiędzy stronami internetowymi zachodzą niemal niezliczone ilości różnic, które należy wziąć pod uwagę dla precyzyjnej wyceny strony internetowej. Czas realizacji strony internetowej zależy więc od jej złożoności, zakresu pracy oraz dostępności materiałów (np. grafik czy treści). W zależności od tych czynników, czas ten może wynosić od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Czy będę miał możliwość edytowania treści dla stron www? Czy sam sobie z tym poradzę?

Tak, większość stron internetowych jest tworzona z systemem zarządzania treścią (CMS), który umożliwia łatwe edytowanie treści bez konieczności znajomości kodowania.

Czy strona będzie odpowiednio zabezpieczona przed niepowołanym dostępem?

Każda strona internetowa powinna zostać zabezpieczona przed niepowołanym dostępem. Służą do tego między innymi protokoły bezpieczeństwa, takie jak szyfrowanie SSL, regularne aktualizacje oprogramowania, technologia reCAPTCHA, której głównym zadaniem  jest ochrona witryn przed spamem, automatycznymi botami i szkodliwymi działaniami oraz zastosowanie silnego hasła.

Jakie materiały są niezbędne do wykonania strony internetowej?

Oto checklista materiałów niezbędnych do stworzenia strony internetowej.

  • cele biznesowe w realizacji, których ma pomagać witryna,
  • podstawowe informacje o firmie (może to być po prostu link do obecnej strony),
  • logo firmy.

Pozostałe materiały takie jak treści czy grafiki i wizualne elementy mogą zostać stworzone przez agencję. Warto przemyśleć wszystkie specjalne funkcjonalności, jakie strona powinna zawierać, np. system rezerwacji, formularze kontaktowe, system logowania, integracja z zewnętrznymi systemami, itp. lub skonsultować je przed rozpoczęciem prac.

Różnice w kosztach projektu strony internetowej wynikają głównie z zakresu prac, użytych technologii, stopnia dostosowania do potrzeb klienta oraz doświadczenia i renomy usługodawcy. Każdy projekt ma indywidualne wymagania, co wpływa na jego cenę.